Wat doet het oudercomité?

Bestuursleden

Tijdens het schooljaar is er regelmatig (een 7-tal keren per schooljaar) een overleg samen met een vertegenwoordiging van de school (directie en afvaardiging van leerkrachtenkorps).

De bestuursleden van het oudercomité zijn een aanspreekpunt voor andere ouders.

Helpende handen

Bij activiteiten die georganiseerd worden, kan je ook als niet-bestuurslid een handje komen toesteken. Bij elke activiteit afzonderlijk kan je aangeven of je al dan niet een helpende hand kan/wil toesteken.

Ondersteuning schoolwerking

Het oudercomité werkt actief mee aan de ondersteuning van de schoolwerking.

Met de opbrengst van de winstgevende activiteiten worden volgende dingen gerealiseerd :

• 1 gratis turn-T-shirt per leerling
  • Catering sintfeest
  • Afscheidscadeautjes laatstejaars
  • Inkleding speelplaatsen : voetbaldoelen, zitbank, fietsjes, klim- en klautertuigen, glijbaan, zandbak, …
  • Spelletjes kleuterklassen
  • Geluidsinstallatie
  • Vervoerskosten schooluitstappen

Het oudercomité voorziet jaarlijks € 3 000 voor het bekostigen van bepaalde vervoerskosten zoals de schoolreis en de sport- en speluitstappen (IJsparadijs, Rollebolle, Kronkeldidoe, Alles met de bal en American Games).
Op deze wijze genieten alle ouders van onze schoolkinderen twee keren van een betekenisvolle korting.

Wie mag in het oudercomité?

Bestuursleden

De bestuursleden van het oudercomité zijn ouder van een kind dat in onze school ingeschreven is.

Lid worden van het oudercomité gebeurt op vrijwillige basis. Elke ouder van een ingeschreven leerling mag zich hiervoor kandidaat stellen.

Helpende handen

Iedereen mag zich hiervoor kandidaat stellen.

Interesse?

Indien je interesse hebt om lid te worden van het oudercomité, of om (af en toe) te helpen bij de organisatie van één van onze activiteiten, kan je steeds contact opnemen met een lid van het oudercomité of via het e-mailadres oudercomité@gbs-alt-hoeselt.be.

Hoe het oudercomité contacteren?

Je kan in contact komen met het oudercomité via een personeelslid van de school of door een e-mail te sturen naar                     oudercomité@gbs-alt-hoeselt.be.

• De e-mail komen rechtstreeks bij de voorzitter van het oudercomité aan. De school heeft geen inzage in deze mails.
  • De e-mails betreffende onderwerpen waarover het oudercomité geen bevoegdheid heeft worden -indien u dat wenst- doorgestuurd naar de school.