Een school heeft als leef- en leergemeenschap nood aan meerdere schoolpartners.

Naast noodzakelijk schoolpartners werkt de school ook samen met instanties die het leren en de ontwikkeling van kinderen stimuleren en verrijken.

Het gemeentebestuur van Hoeselt, ons schoolbestuur

De gemeenteraad is verantwoordelijk voor onze school.

Inzake daden en dagelijks bestuur is het college van burgemeester en schepenen bevoegd.

www.hoeselt.be

De scholengemeenschap Zuid-Oost Limburg

Onze school maakt deel uit van SG ZOL; de stedelijk, gemeentelijke en provinciale scholen van Bilzen, Riemst, Tongeren, Voeren en Hoeselt.

www.sgzol.be

OVSG

Voor dienstverlening allerhande en voor vorming en begeleiding kunnen ons schoolbestuur en onze school terecht bij de Onderwijsvereniging van Steden en Gemeenten.

www.ovsg.be

Het Vrij CLB Limburg

Voor ondersteuning op vlak van het leren en studeren, de preventieve gezondheidszorg, het psychosociaal functioneren en de schoolloopbaan werkt onze school samen met het Vrij CLB (Centrum voor Leerlingbegeleiding) Limburg regio Oost.

www.vclblimburg.be

Ondersteuningsnetwerk Limburg

Het ondersteuningsnetwerk is een partner voor scholen in hun groei naar inclusief onderwijs waar alle leerlingen, ook die met specifieke onderwijsbehoeften, zich binnen reguliere scholen maximaal kunnen ontwikkelen.

Het doel is om kinderen met een ondersteuningsnood maximaal en effectief ondersteuning te bieden in de klas en de betrokken leerkracht(en) te ondersteunen en competent te maken met en voor deze ondersteuningsnood.

www.onw-limburg.be

LDSST

De Limburgse Dienst voor Screening van Spraak en Taal vaardigt een logopedist af die eenmaal per schooljaar leerlingen komt screenen op hun spraak en taal. De meerwaarde hiervan ligt niet alleen in de screening maar vooral in de bespreking van de resultaten met het schoolteam en de hieruit voortvloeiende adviezen voor zowel leerkrachten als ouders.

Pentagoon Academie

Aansluitend op het schooleinde worden in onze school lessen beeldende kunst gegeven. Er komt een docent langs die de kinderen van het 1ste t.e.m. het 6de leerjaar hun creatief en kunstig talent leert ontdekken, laat beleven en tentoonstelt.

De Pentagoon Academies laten de kinderen op andere locaties ook kennismaken met de kunstdisciplines muziek en theater.

www.pentagoon.be

Opvoedingswinkel Zuid-Limburg

Twijfels, onzekerheden of vragen over opvoeden? Misschien kan de opvoedingswinkel Zuid-Limburg je verder helpen.

www.opvoedingswinkelzuidlimburg.be